چند نکته در باب اطلاع رسانی فعالیتهای کمیته
یکی از انتقاداتی که به کمیته تحقیقات می شه و به نظرم تا حدودی هم وارد هست،بحث اطلاع رسانی فعالیتهای انجام شده و مهمتر از اون اطلاع رسانی و تبلیغات فعالیتهای برنامه ریزی شده است.
علی رغم اینکه همه فعالیتهای کمیته تحقیقات به روش های مختلف در سطح دانشگاه اطلاع رسانی می شه، باز افرادی هستند که از تبلیغات ضعیف برنامه ها شاکی هستند. جهت اطلاع دوستان باید ذکر کنم که تمام فعالیتها حداقل از سه روز قبل به صورت تبلیغات میدانی در سطح دانشگاه، خوابگاه ها و مراکز تابعه دانشگاه انجام میشه و در اکثر موارد اطلاعیه های مرتبط در همین سایت کمیته قرار داده شده و در موارد مختلف از طریق یاهو گروپ به استحضار اطلاع رسانی میشه.
از طرف دیگه انتقادی که به کمیته وارد میشه اینه که چون از فعالیتها انجام شده گزارش جامع و کاملی ارائه نمی شه و به اصطلاح کمیته در زمینه برنامه های «خود تبلیغی» ضعف عمده ای داره و این باعث میشه که افرادی که زیاد در جریان ریز فعالیتها نیستند این تصور را داشته باشند که فعالیت خاصی در سطح کمیته انجام نمیشه. در این زمینه هم باید بگم که گزارش ریز همه فعالیتهای انجام شده به صورت هر سه ماه یکبار و جمع بندی فعالیتهای سالیانه طی گزارشی تفضیلی به مسئولین دانشگاه ارائه می شود اما متاسفانه به دلایل مختلف انتشار عمومی آن فراموش می شود.
جهت رفع این نقیصه تصمیم گرفته شده که قسمت قابل توجهی از بودجه سالیانه کمیته تحقیقات دانشجویی به امر تبلیغات و اطلاع رسانی اختصاص داده بشه و فعالیتهای ذیل بیشتر مورد توجه قرار داده بشه:
اولا: ادامه تبلیغات به سبک قبل با ابن تفاوت که اطلاع رسانی برنامه ها حداقل از یک هفته قبل انجام شود
دوما: اختصاص فضایی در سایت جهت اطلاع رسانی مستمر فعالیتها
سوما: راه اندازی سامانه پیامکی کمیته تحقیقات و اطلاع رسانی فعالیتها به همه اعضای دانشگاه
چهارما: اطلاع رسانی فعالیتها به صورت بنرهای دائمی در مکان های پر رفت و آمد دانشگاه
پنجما: تهیه بسته آشنایی با کمیته تحقیقات دانشجویی (ویژه اساتید) و برگزاری جلسات اختصاصی با اعضای گروه های مختلف آموزشی دانشگاه
ششما: تهیه بسته آشنایی با کمیته تحقیقات دانشجویی (ویژه دانشجویان) و برگزاری جلسات اخوت و تفریحی به صورت فصلی
هفتما: اختصاص یک روز کامل از اردوی پیش دانشگاهی دانشجویان جدید الورود جهت معرفی کمیته تحقیقات در کنار برنامه های علمی جانبی
هشتما: برگزاری جلسات ارائه گزارش به صورت فصلی در سطح دانشگاه و جمع بندی فعالیتهای سه ماهه
نهما: تبلیغات دائمی سایت کمیته در سطح دانشگاه
دهما: صفحه بندی مناسب گزارش فعالیتهای سالیانه کمیته تحقیقات دانشجویی و انتشار گسترده آن
یازدهما: فعالتر نمودن یاهو گروپ کمیته
دوازدهما: فعالتر نمودن صفحه اختصاصی کمیته در شبکه های اجتماعی
در اینجا از همه دوستان خواهشمندم چنانچه نظر، انتقاد و پیشنهادی در این زمینه دارند، در ذیل همین پست و یا ارسال به ایمیل بنده به نشانی karim.jannat@yahoo.com ما در طراحی جزوه عملیاتی راهبردهای تبلیغاتی کمیته تحقیقات یاری فرمایند. منتظر نظرات شما هستیم.