کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)

Feel the nature of research
کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)

کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در سال ۱۳۷۹ به همت دانشجویان علاقمند به پژوهش شروع به کار کرد. این تشکل به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در بین دانشجویان فعالیت می‌کند.

۱۴ مطلب در آبان ۱۳۹۱ ثبت شده است

چند روزی که اتاق کمیته حیاتی دوباره به خود گرفته قصد داریم در ساعات شلوغ، در اتاق کمیته، کارگاههایی در حد چند دقیقه برای مرور نکات پژوهشی برگزار کنیم، این روزها اگر به اتاق کمیته مراجعه کردین و مطلبی روی تخته نوشته بود حتما از بچه ها بخواین درباره ی آن برایتان توضیح دهند و در صورت خالی بودن وایت برد فقط کافیست سرفصل مطالبی که لازم دارید و یا برایتان جالب است روی تخته بنویسید...

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۱ ، ۰۷:۵۷
حمیدرضا کریمی
اخیرا در تعدادی از کنگره های تخصصی و فوق تخصصی کشوری یک بخش به عنوان بخش دانشجویی قرار میدهند که البته قبلا تو کنگره های تخصصی دنیا از قدیم وجود داشته و اتفاقا خیلی هم طرفدار داره.

این بخش چندتا مزیت جدی نسبت به کنگره های صرفا دانشجویی داره و چند تا عیب:

1- فضا کاملا علمی است و کمک بیشتری به ارتقاء سواد علمی و پژوهشی دانشجو میکنه.

2- با اساتید بزرگ و محققان و متخصصان اون رشته ها آشنا می شیم و شاید انگیزه بشه برای ادامه تحصیل و یا اجرای پروژه مشترک در اون رشته.

3- حوزه کاری تحقیقاتی تون جهت دار میشه و با مرزهای علمی در حوزه های مختلف اون رشته آشنا میشوید.

4- اما، یه ایراد بزرگ این کنگره ها اینه که عمدتا توسط یک دانشگاه و یک تیم خاص برگزار میشه و در نتیجه عمدتا تیم دانشجویی اونها اختصاصی خودشون هست و بعضی وقت ها مقالات، تیم علمی دانشجویی و داوری و کارگاههای اون هم به صورت کاملا خودجوش! یک سری دانشجویان خاص از همون دانشگاه خواهند بود!

5- از طرف دیگه هزینه ثبت نام تو این کنگره ها بالاتر از کنگره ی دانشجویی است که می توان با هماهنگی کمیته تحقیقات حلش کرد.

اما توصیه من اینه که حتما تو این کنگره ها شرکت کنید تا با فضای علمی کنگره های تخصصی آشنا بشید.

این هم چندتا نمونه:

First Iranian Cardiovascular Joint Congress

همایش بین المللی بیماریهای کودکان

Middle East Prevention Cardiology

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۱ ، ۰۶:۲۵
حمیدرضا کریمی

ساختار علمی حاضر در کشور از نقطه نظرات بسیاری دچار آسیب‌های جدی است. این مشکلات سبب شده است که نهضت نرم افزاری و تولید علمی، مرتبط با جامعه و صنعت و متناسب با نیازهای روز مردم شکل نگیرد. اما از طرف دیگر «نحوه تولید علم» در نظام غربی سبب پویایی و گسترش فرهنگ و اعتقادات آن‌ها در جوامع دیگر شده است. نکته‌ای که در تولیدات علمی غربی وجود دارد، انقطاع ماهوی آن‌ها از عالم غیب و خدامحوری است اما از نظر سبک تولید علم برای کشور ما بسیار آموزنده هستند.

 

سعی خواهیم کرد در 5 قسمت نظام علمی کشور را به نقد و چالش بکشیم و امیدوار باشیم به اصلاح آن.

 

قسمت اول: شبکه‌ای کار کردن

 

منتظر نظرات دوستان جهت تکمیل هر کدام از این عناوین هستم.

۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۱ ، ۲۱:۴۹
حمیدرضا کریمی

پیامکی که برام رسید خیلی کوتاه بود:

«امروز وزارت خزانه داری آمریکا، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) را به همراه 16 فرد و شرکت دیگر در لیست تحریم ها قرار داد.»

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۱ ، ۱۶:۵۸
حمیدرضا کریمی

 الزویر، یک شرکت چاپ  متون پزشکی و علمی در آمستردام  و بخشی ازگروه Reed Elsevier می باشد  که در سال 1880 تاسیس شد و نام خود را از یکی از خانواده های مشهور کتابفروش، ناشر و چاپ کننده های هلندی قرن 17و اوایل قرن 18 می گیرد. (Lodewijk Elsevier یا لوئیس الزویر یا Elsevier، چاپگر هلندی ، بنیانگذار خانه  نشر Elsevier، بود)

۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۱ ، ۲۳:۵۶
حمیدرضا کریمی

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اقدام به برگزاری کارگاهی با عنوان " روش تحقیق پیشرفته " در سطح کمیته های تحقیقات دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران نموده است.

منبع خبر:TSRCN.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۱ ، ۲۱:۳۸
حمیدرضا کریمی

صرفا جهت مستندسازی و ایجاد انگیزه برای آیندگان!! کارگاه برتر و سخنرانی برتر بالینی از دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در سیزدهمین کنگره سالیانه۱۳۹۱ (پیش بسوی نتایج بهتر در سال آینده)

۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۱ ، ۱۸:۰۰
حمیدرضا کریمی

In 2005 a double-blinded randomized controlled trial (RCT) looked at the differences between open and laparoscopic cholecystectomy. This raises issues on both the place and validity of double-blinded RCTs in surgery.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۱ ، ۰۸:۴۰
حمیدرضا کریمی

سی و سومین جلسه شبکه همکار تهران، در روز یکشنبه 7 آبان 91، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار گشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۱ ، ۰۸:۰۹
حمیدرضا کریمی

کارگاه آشنایی با دادگان علمی شنبه ششم آبان ماه ساعت 14 تا 18 با حضور 22 نفر از اعضاء شبکه همکار تهران در سایت بیمارستان بقیه الله (عج) برگزار شد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۱ ، ۰۷:۵۱
حمیدرضا کریمی